RSS

Kryształ górski, kwarc lodowy

29 Paźdź

Kryształ górski, zwany również kwarcem lodowym jest minerałem przejrzystym, bezbarwnym należącym do grupy kwarców (stąd duża twardość).

Naszyjnik z fasetowanym kryształem górskim i srebrem

Naszyjnik z fasetowanym kryształem górskim i srebrem

 

Kolczyki z fasetowanego kryształu górskiego

Kolczyki z fasetowanego kryształu górskiego

Naturalnie kamień ten jest idealnie przejrzysty (lub zawiera inkluzje obcych minerałów – rutylu, turmalinu, pirytu, złota), natomiast obecnie można spotkać kryształ górski o spękanym wnętrzu. Dzięki temu jeszcze bardziej przypomina kawałek lodu, a w blasku światła mieni się kolorami tęczy.

Naszyjnik z kryształu górskiego i onyksu

Naszyjnik z kryształu górskiego i onyksu

*U niektórych osób spękania wewnątrz kryształu górskiego po pewnym czasie zanikają. Efekt taki wywołują substancje wydzielane przez ciało.*

Kryształ górski często wykorzystywany jest do tworzenia biżuterii ślubnej – jest delikatny, a przy tym przyciągający wzrok, zwłaszcza w wersji spękanej.
Biżuteria z tym minerałem prezentuje się szczególnie pięknie na ciemniejszym tle, wskazana jest więc dla Kobiet o ciemnej karnacji.

Naszyjnik z kryształem górskim

Naszyjnik z kryształem górskim

W sklepie znajdziesz wiele wyrobów z tym minerałem, zobacz TUTAJ.

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu Październik 29, 2008 w Opisy minerałów

 

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Skomentuj

 
